Přes rozhraní systému Primo se také dostanete ke službám knihovny, můžete si např. prodlužovat výpůjčky, rezervovat knihy a spravovat svůj čtenářský účet. Pro přístup k těmto službám je potřeba se do systému Primo přihlásit - kliknutím na odkaz Přihlásit se v horní liště. Následně budete přesměrováni na Portál VUT. Jako přihlašovací údaje slouží váš VUTlogin a VUTheslo.
Po přihlášení se na liště objeví vaše jméno. Pod odkazem Čtenářské konto v knihovně se dostanete k informacím o aktuálních i minulých výpůjčkách, k souhrnu vašich požadavků na rezervaci dokumentů a naleznete zde přehled poplatků a pokut.
Ve svém účtu si v přehledu výpůjček můžete kliknout na Prodloužit vše a všechny výpůjčky, které lze prodloužit, budou prodlouženy. Pokud preferujete osobní výběr, které jednotky je nutné prodloužit, klikněte na kartu Výpůjčky. Zobrazí se seznam dokumentů. U těch, jejichž výpůjčku chcete prodloužit, je nutné jednotlivě kliknout na možnost Prodloužit.
Prodloužení se řídí následujícími pravidly:
- Standardně lze výpůjčku prodloužit dvakrát, nejvýše však na dobu dvojnásobku standardní výpůjční lhůty: Takže pokud si půjčíte knihu na 4 týdny, dvakrát si ji ve správný čas prodloužíte, můžete ji teoreticky mít až na 12 týdnů.
- Nové datum vrácení se počítá od okamžiku prodloužení, nikoliv od původního data vrácení. Tzn., když si prodloužíte knihu druhý den po půjčení, nové datum vrácení připadne na druhý den po starém datu vrácení.
- Výpůjčku nelze prodlužovat, je-li kniha rezervována jiným čtenářem.
- Výpůjčku nelze prodloužit, mělo-li by být nové datum vrácení stejné nebo dřívější než aktuální datum vrácení (Nelze prodloužit výpůjčku v den půjčení).
- Výpůjčku nelze prodloužit, pokud má čtenář vypůjčené knihy s prošlou výpůjční lhůtou, nezaplacenou pokutu, blíží-li se mu vypršení registrace nebo má jinak zablokovaný účet.
Pokud zaznamenáte potíže s prodloužením výpůjček, které zde nejsou uvedené, zastavte se osobně do knihovny k výpůjčnímu pultu. Pokusíme se problém vyřešit.